Peter heeft op diverse middelbare scholen les gegeven. Meestal in parttime verband, bijvoorbeeld twee of drie dagen per week. Hij werkte bijvoorbeeld voor het HWC te Amstelveen, Het TAK, CSE en CCC te Zwolle, MPC op het eiland Sint Maarten, Gymnasium Bernrode te Heeswijk-Dinther en het PVO te Deventer. Hieronder kun je voorbeelden van leerstof vinden die Peter zelf voor zijn leerlingen ontwikkelde.
De Natuurkundeleergang is een complete leergang met zowel theorie als opdrachten en is bedoeld voor leerlingen uit het tweede jaar vmbo en havo/vwo. Er zijn opdrachtenbundels en antwoordenbundels.
Voor het vmbo-3 heb ik ooit een serie lessen ontwikkeld waarmee de leerlingen systematischer leren werken aan natuurkunde vraagstukken. Ik heb daarvoor speciaal de zogenaamde SPAplus methode, die eigenlijk voor havo/vwo bedoeld is, aangepast voor vmbo. Het helpt bij de voorbereiding van het examen. Er is een opgavenboekje en een antwoordenboekje. Uit ervaring weet ik dat dit boekje voor havo-3 ook inzetbaar is.
De leergang natuurfilosofie is bedoeld voor leerlingen van het tweede tot en met vierde jaar van de middelbare school, variërend van vmbo-t niveau tot en met vwo. De leergang is gebaseerd op algemene Natuurkundige inzichten en bedoeld voor leerlingen die hun inzicht in de natuurkunde willen verdiepen. Er is een boekje met theorie en opgaven en er is een boekje met de antwoorden.
Voor leerlingen die op buitenlandse reis naar Frankrijk gaan is het goed om te weten dat twee Fransmannen, genaamd Coulomb en Ampère, aan de basis van de Elektriciteitsleer staan. Er is ook een vraagstelling aan het eind van dit "presentje".